Tuesday 2 December 2014

CERITA SEMUT HITAM " TAK MAHU BERMADU ....LELAKI TOLAK LAMARAN"

Tak sangka betul. Ada jugak orang di Malaysia ni yang tak nak hidup bermadu rupanya ye. Mungkin sebab dia tau azab bila bermadu ni gamaknya. Maka sebab itu dia tolak.

Lagi pun, siapa yang dalam hidup ni yang sanggup berkongsi hidup dengan orang lain ye tak? Siapa pulak yang sanggup membahagikan kasih dengan orang yang tidak dikenali? 

Itu kalau berkongsi kasih. Bagi yang nak berkongsi kuasa, lebih kurang sama jugak peel diorang. Nak pulak yang Gila Kuasa. Mana diorang sanggup berbahagi kuasa dengan orang lain.

Maka sebab itulah PAS dengan lantang menolak lamaran yang dibuat oleh DAPigs untuk mewujudkan jawatan Timbalan Speaker 2 bagi mengimbangi kerusi yang dimiliki oleh PAS.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Memetik kenyataan Timbalan Pesuruhjaya PAS (I) Selangor, DAPigs perlu hentikan polemik jawatan itu bagi mengelakkan timbulnya persepsi negatif rakyat terhadap Pakatan.
“Saya tidak bersetuju dengan tindakan menuntut satu lagi jawatan timbalan speaker. Yang ada pun sudah cukup. Timbalan speaker hanya diperlukan sewaktu sidang DUN sahaja.

“Kita tidak ada masalah dengan jawatan speaker dan timbalan speaker (sedia ada). Bagi saya, daripada kita berpolemik soal jawatan, nanti rakyat lihat kita gila jawatanLebih baik kita gunakan wang itu untuk perkara lain,” katanya kepada pemberita di luar sidang DUN hari ini.
Hasrat sebenar DAPigs adalah untuk mengekang kedudukan PAS yang dilihat mampu memberi ancaman kepada DAPigs sekiranya mereka mahu melaksanakan Hudud di Selangor.

Dalam hal ini, bukan PAS atau DAPigs yang perlu dipersalahkan. Bukan diorang yang Gila Kuasa. Tapi pihak yang perlu diserang ialah PKR. Diorang yang menjadi penyebab utama kekalutan ini berlaku.

Mana tidaknya. PAS dan DAPigs masing - masing memiliki kerusi DUN yang jauh lebih banyak dari PKR. Tapi dalam pentadbiran Rejim, PKR pulak yang dilihat lebih mendominasi.

Jadi, sepatutnya desakan itu bukannya ditujukan kepada PAS. Sebaliknya, DAPigs kena buat tuntutan dari PKR dengan mendesak meraka agar memberikan kerusi Exco tambahan kepada DAPigs.

Sepatutnya, PAS dan DAPigs yang pegang banyak kerusi dalam Rejim Pakatan Negeri. PKR sepatutnya hanya layak diberikan kerusi jamban sebab mereka tidak mempunyai kelayakan membuat sebarang tuntutan. Suruh PKR tu sedar diri sikit, jangan sombong tak tentu arah!!!

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home