Tuesday 2 December 2014

2 penjawat awam ditahan terlibat IS.......SINAR HARIAN

Khalid Abu Bakar


SHAH ALAM – Tiga individu termasuk dua penjawat awam antara yang ditahan Bahagian Counter Terrorism Cawangan Khas dalam operasi sekitar Kuala Lumpur dan Kedah pada 27 dan 28 November lalu.

Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar berkata, penangkapan ketiga-tiga suspek berusia 23 hingga 36 tahun kerana disyaki terlibat dalam aktiviti kumpulan militan di Syria.

Beliau berkata, salah seorang suspek berumur 36 tahun dipercayai telah menyertai kumpulan militan di Syria sejak 28 Disember tahun lalu dan kembali ke Malaysia pada 8 April lalu.

“Sementara dua lagi suspek merupakan penjawat awam berumur 23 hingga 28 tahun antara yang terlibat dalam menyalurkan dana kepada beberapa rakyat negara ini yang ingin menyertai kumpulan militan negara Islam (IS) di Syria,” katanya dalam kenyataan media, semalam.

Menurut Khalid, kesemua suspek ditangkap kerana disyaki melakukan kesalahan di bawah Bab 4A-Kesalahan berkaitan dengan keganasan, Kanun Keseksaan (Akta 574) dan akan disiasat mengikut prosedur di bawah Akta Kesalahan Keselamatan (Langkah-Langkah Khas 2012 (Akta 747).


....Perjuangan untuk bangsa, dan tanahair telah luntur kah kita...

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home